mina 15 år på jorden

" Att skriva om sitt liv år för år känns tungt och av dessa år jag levt minns jag knappast hälften.
vissa skulle antagligen ta hjälp av sina föräldrar men det skippar jag.
det får bli en rullande text på ett ungefär hur mitt liv varit och är"


Den 10 November 1992 föddes en runt liten flicka som då var jag, bråttom hade jag dock inte att komma ut utan var ett x antal dagar sen. Så de förklarar ju varför jag aldrig håller tiderna^^
om mina första år kan jag inte berätta mer än att jag hade en "extra mamma" som var min hund Cindy, världens finaste.
Och min bästa vän sen blöjan var Terese Wedberg, än idag är vi sjukt bra vänner trots att vi inte umgås så himla mycket.
Iaf. jag vart envisare med åren men var ändå ganska lugn och älskar djur och var i finland på sommrarna hos min m&m,
för där fanns det massvis av djur getter/kossor/tuppar/katter, osv.
Så det var min (lilla) passion då.

En rolig sak med en Finlands resa var att varenda kväll bastade&badade vi och mormor var inget fan av tuggummin.
Så en kväll hade jag glömt att spotta ut det tills bastudags och märkte det då mormor kom, till min skräck så visste jag inte vart jag skulle lägga tuggummit och fattade fort ett beslut om att stoppa tuggummit i näsan var en briliant idé!
sagt som gjort men det slutade med att alla vi reda på det och min moster fick komma och hjälpa mig.
tack gode gud för det!
Men har gjort samma tabbe hos Farmor, så ja alla lär sig inte av sina misstag, inte jag iaf.
Efter ett tag så dog våran älskade Cindy som lämnade djupa sår..
När man väl hade gått vidare så var min stora önskan att få ännu en hund som jag fick till min önskning, Max.
En riktig buse om man säger så, men efter ett par år var vi tvungna att ta bort honom.. uschusch.. men men.
Livet går vidare, right?

Mina födelsedagar hm.. dom bestod ibörjan av släkt&vänner, men i slutet så missade jag två halloween firanden då vi var utomland och fick ta igen det på min födelsedag.
Som då vart lyckade och jag var alltid häxa haha! min stora syster johanna ställde alltid upp.
Men ju äldre jag vart, desto svårare vart livet, då var inte livet så ljuvt som jag trodde.
Visst hade jag sett endel hemska saker som jag trodde var första&sista gången men icke sa nicke.
allt har återupprepats, tragiskt nog.
jag&min syster bråkade jämt&ständigt hemskthemskt.
Nu undrar man säkert, men det är personliga problem som jag inte tar upp här.

Men min första riktiga utomlandssemester var Spanien med familjen+Kusinerna, gud så underbart.
Trots att vi hade massvis av myror som kom smygande ibland haha!
Däremot så skedde min första fylla skedde på Valborg med Tessi,Mimmi,Maria&Niclas haha!
Gud så fulla vi var helt sjukt, drickan hade vi då fått köpa av deras vän haha uschusch.
alla vart vi avslöjade på ena eller andra sättet.
Och det var väl i 5:an, tidigt som fan.

Sen i 7an typ skulle en av mina bästa vänner Jennifer ha sin första fylla som skedde hemma hos mig då jag var ensam hemma. haha drickan fick vi av Joakim's vän haha, aja det var vinter och vi började snabbt och fort och jag och jocke drog ut 3 p´å natten och åkte plastpåse fulla som bara den haha men kul var det och helt klart minnesvärt.
 jag började röka också redan i 6:an och sedan gick jag ut Hammerstaskolan och började i Brunnaskolan i 7an vilket gav dåliga resultat vart skoltrött och trivdes inte som innebar att sluta skolan var min utväg.
Jag ska inte bara skylla på skolan och min lathet, Tomas dog och det dödade mig inuti.
Något jag kommer dras med hela livet.  
aja gick hemma ett tag tills jag började Kunskapsskolan, där jag och min gamla bästa vän Sophia och jag återförenades lyckligt nog.
Jag fick massvis av vänner i Kunskapsskolan som jag förevigt vill ha vid min sida.
Dom gjorde helt klart skoldagen till det bättre.

I slutet av 9an eller typ så dog min hjälte. Min morfar, det var ganska väntat med slog ändå ner än som en blixt.
Jag mådde dåligt en bra tid, men tur som jag hade jag världens bästa pojkvän Hoffe som jag träffat på Korn Konserten 4/2-08 och så hade jag min bästavän Panto.
Jag&Hoffe blev tillsammans i april och det tog slut ganska fort som i Juni, men tiden var underbar.
Men sånt händer.
Jag började sköta plugget någorlunda bra i 9:an men skolken vart väl inte bättre.
 men gick ut nian nyligen med bra betyg enligt mig.
men kunde varit bättre helt enkelt om jag skött mig från första början.

Idag är jag då 15 år och självständig om jag får säga det själv.
Stora förhoppningar om framtiden, jag kommer att lyckas oavsett.
Det var mitt liv, något ni undrar så släng in en kommentar så svarar jag gärna.
Puss




Kommentarer
Postat av: Mimmi

HAHAH FÖRSTA FYLLA, MINE TO! ASKUL!

2008-10-18 @ 20:38:00
URL: http://mimisen.blogg.se/
Postat av: Mimmi

HAHAH FÖRSTA FYLLA, MINE TO! ASKUL!

2008-10-18 @ 20:38:21
URL: http://mimisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0