sista skoldagarna tillsammans.

Sophia Hasselbom

" Jag minns dagen första dagen då du besökta Hammerstaskolan, i 3an som det vore igår, jag minns att jag hoppades på att du skulle börja i min klass, vilket du gjorde. Tog inte lång tid alls innan vi var bästisar.
jag beundrade dig från tå till topp som jag gör än idag efter alla dessa år tillsammans.
3 år då det var vi inte du och jag, utan vi.
Du slutade och bytte skola, det året förändrade mycket.
Inget blev som förr, nu var det som då jag var jag och du var du.
1½ år senare började jag i din nuvarande skola, stelt var det i början.
Men jag vet och minns alla stunder du stod vid min sida, i början funkade det inte.
bråk efter bråk, men under alla bråk har jag lärt känna dig bättre.
bästa vänner igen, och har varit det tills idag.
jag är överlycklig att jag har dig och älskar verkligen att få umgås med dig.
du är helt klart min bästa vän någonsin, ingen kan mätas med dig.
Ingen kommer före dig, men för första gången så känner jag mig osäker/rädd igen.
Efter sommaren så kommer vi skiljas åt igen, då du hamnar på ett nytt ställe med ett par bekanta ansikten och jag vet inte ens vad jag vill och kan hamna precis vart som helst.
Nacka som längst bort, jag vet ingen stannar föralltid.
men jag vill inte att det ska ta slut här, aldrig.
Jag kan inte ens tänka mig ett liv då jag är glad utan dig? det funkar inte, det går bara inte ihop.
Alla kommer vi hitta nya vänner på vägen, men du ska veta att du har varit den bästa vännen jag någonsin haft och kommer alltid vara min bästa vän.
Jag kommer sakna att få vara med dig dag in och dag ut.
Om det skulle vara slutet så ska du veta att du gjort alla år till dom bästa.
Du kommer alltid vara min panto, min bästa vän, min soulmate, mina andetag och mitt solsken i mörkret.
jag älskar dig bästis, don't you forget about us.
<333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0