it's hard

ribban har du satt alledes för högt
jag kommer inte klara av det
inte en enda frånvaro, allt har varit gjort i god tid, jag har skött hand om det mesta
hushållet, mig själv, valpen, allt.
jag fixar fram det jag behöver, aldrig att jag bett dig om något
du vill att jag ska jobba mina lov, jag vill inte det
det räcker som det är nu
jag är skoltrött, vill hoppa av, och ta ledigt år.
inget av det jag vill går, för du satt ribban för högt.
dina förväntningar kommer att uppfyllas, medans mina drömmar aldrig kommer uppfyllas.
högskola är något du bestämt, hur har du tänkt att jag ska orka?
för redan nu vill ja ge upp innan allt ens börjat


Kommentarer
Postat av: jennifer

Gumman låt andra uppfylla sina drömmar, om någon lägger det ansvaret på dig så är det antagligen för att dom misslyckats uppfylla dom på egen hand..

Det är DITT liv och det handlar om vad DU vill, det är DU som ska sätta ribban där DU vill ha den.



Visa vart du vill komma och låt andra stötta dig till att komma dit.



Det handlar inte om vad målet är, huvudsaken är att nå dit och vara lycklig över det. Det blir du endast om det är ett mål du vill nå.

2008-11-01 @ 23:13:08
URL: http://dirtylittleyounggirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack, det värmer

jag vet vad du menar, men det är inte så enkelt som man vill att det ska vara.

jag gör mitt bästa i allt.

jag behöver dig och alla andra för att klara det <3

2008-11-02 @ 14:56:12
URL: http://onesecond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0